Na de még mindig nem derült ki mit akarok ezzel a 2 témával kezdeni egy cikken belül. Elmúlt napokban, amolyan derült égből villámcsapás módon tisztázódott bennem, hogy hogy tudom ezt a kettőt egymással felhasználni. Magyarul, ha a média nem megy disputához, disputa megy a médiához és fordítva. Na meg nehogy az legyen, hogy a filmes karrierem végén (ami az eddigi kis szerény médiás pályafutásom után még korántsem biztos, hogy lesz), amikor egyfajta számvetést készítek az életemről, homlokomra csapjak, hogy óó hát nem igaz, hogy nem írtam erről. Amiről pedig most röviden elmélkedni szeretnék, hogyan is használhatom fel a disputát, hogy médiázzak, meg hogy hogyan disputázhatok a média segítségével.
Így visszagondolva, ha csak tudat alatt, de rengetegszer fordult elő, hogy felhasználtam a médiát a disputás karrierem során. Számos olyan vitatéma van, ahol a média amolyan aduász érv lehet, az érvek Chuck Norrisa. Rengeteg olyan vitaindító problémával találkoztam, ahol egy korcsoport rossz szokásai, vagy bizonyos tevékenységek negatív irányba terelődéséről volt szó. Gondolok itt most a fiatalkori túlzott alkoholfogyasztásra, vagy éppen arra, hogy az emberek egyre kevesebbet olvasnak. Hát persze, hiszen ezt látják a tv-ben, meg inkább facebookoznak. Az a fránya média, mindig csak a baj van vele. Azonban ha meg tudjuk találni az előnyeit (amiben nem mellesleg a disputa nem keveset segít) és még érvelni is jól tudunk, máris fontos lépést tettünk a probléma megoldása felé. Hiszen ha a médiának a hatalmas befolyásoló szerepét pozitívan használjuk fel, és ezt ki is tudjuk fejteni, akár már nyert ügyünk is lehet egy vitacsatában. Mondjuk, akármilyen vitatémában ez nem mindig működik. Tehát, amikor például az euró megmentéséről vitázunk, a médiával nem igen lehet előnyt kovácsolni. Habár semmi sem biztos csak a halál, na meg egy jó disputás mindent ki tud magyarázni.
Most pedig nézzük meg az egészet fordítva. Mégis hogyan jöhet jól nekem a disputa, amikor médiával foglalkozok. Elsősorban az, amire a disputa tanít. Lássuk meg mindenben a jót, ami hasznunkra válhat, tanuljunk meg súlyozni, valamint le tudjuk vonni a logikus következtetéseket. Véleményem szerint van annyi szubjektív döntés a médiában, legyen az egy kisfilm leforgatása, vagy egy újságcímlap elkészítése, hogy ezek a tulajdonságok sikeressé tegyenek bennünket. Gondoljunk csak bele, fiatal forgatókönyvíróként mennyivel több esélyem lehet a sikerre, ha az új koncepciómat egy producernek hatásosan tudom tálalni, vagyis ügyesen érvelek amellett, hogy miért pont az enyém a jobb. Természetesen ezt a médián kívül sok más területen is lehet használni, de most kötelez engem a cím, na meg csak médiás embernek készülök részben.
Így záró gondolatként csak annyit, hogy amióta disputázok sokkal könnyebb médiás cikket írnom, egyáltalán könnyebb cikket írnom, na meg könnyebb írnom.
Így záró gondolatként csak annyit, hogy amióta disputázok sokkal könnyebb médiás cikket írnom, egyáltalán könnyebb cikket írnom, na meg könnyebb írnom.
Benji
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése