2013. november 2., szombat

Egy kis kulturált disputa

Többek kérésére vagyis inkább "parancsára" rávettem magam eme nemes blog létrehozására. Félreértések elkerülése végett szeretném leszögezni, hogy nem vagyok lusta, sőt keményen dolgozom még a szünetben is. Hát akkor mégis miért nem blogoltam egészen idáig? A válasz egyszerű. Nem tudtam, nem tudok miről. (Hát még egy ilyen embert, aki még egy ilyen egyszerű műfajban, mint a blogolás, melyben gyakorlatilag akármiről írhatna, nem tud alkotni....!) Hát pont ez az! Valamiért én igénylem a téma vagy valamilyen keret meglétét, és nélküle képtelen vagyok érdemi munkát írni.
Mindezek miatt hosszas gondolkodás után választottam magamnak egy testhez álló topikot. Ami nem is lehet más, mint kis közösségünk meglétének, működésének oka, mégpedig a kulturált vitázás.
Pár nappal ezelőtt ráakadtam egy rendkívül érdekes oldalra: www.debate.org. Tekintve, hogy az Online Demokrácia Activityben is éppen az online fordulók szépségeit és hátulütőit éljük meg, az említett oldal igen hasznos lehet sok szempontból is. Elsősorban megtanít minket a kulturált eszmecsere módjára és fontosságára. Aztán gondolatébresztő hatása sem elhanyagolható, ráadásul az élet minden területéről találunk témát az oldalon. Végül, de nem utolsó sorban segít az angol nyelv elsajátításában.
Rögtön bele is vágtam a közepébe egy vita kezdeményezésével. Az írországi disputa versenyen a sok tételmondat közül egy volt, amelyet véleményem szerintem állító oldalon szinte lehetetlen megnyerni: A számítógépes játékoknak az olimpia részét kellene képezniük. Egyébként nem értek egyet ezen állítással, de elhatároztam, hogy megpróbálom a lehetetlent: http://www.debate.org/debates/Competitive-computer-games-should-be-the-part-of-Olyimpics-games./1/
Mondhatni elég "emberes" ellenfelet sikerült kifognom 5-1-es mérleggel. Bár még lehet szavazni, de valószínű nem sikerült győzelemre vinnem az állító oldalt ( 8-3 neki). De ez nem is számít, tekintve, hogy nagyon élveztem az egész vitát és valószínűleg ma este kezdek is egy újat.

Konklúzióképpen, minden olyan embernek ajánlom a fent említett oldalt, aki vevő egy kis kulturált disputázásra.
Szép napot,

Zsiga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése