2013. november 6., szerda

V, mint veszélyes, avagy mire fogjuk Balázs tudását használni?...

Kedves Olvasók!
            A mai napot nem a gimnáziumban töltöttem, mert egy újabb vizsga várt rám. Végcélom most Orosháza volt, ahol a sok dohánybolt mellett a közmunkások voltak a főbb látnivaló.
            Az egész procedúra az adminisztrációval kezdődött, majd miután kiderült, hogy nem vagyok Tasnádi testőre, beengedtek egy nagy terembe, ahol 14 másik ember szintén a vizsgára várt. A sörétes és a golyós fegyver vizsgája mellé most elméleti és gyakorlati vizsgát tettem maroklőfegyver használatára is. A vadászati vizsgán (2 hónapja) azt ellenőrizték, milyen eredménnyel lövünk, itt a rendőrhatóság megbízott szakemberei előtt kellett a biztonságos fegyverhasználatról, tárolásról és jogszabályokról számot adni.
A teszt 25 kérdésből állt, mivel ez sikerült, jött a szóbeli. Itt 3 vizsgabiztos előtt kellett felelni a kihúzott 4 tételből. Nekem a fegyvertartásról és a pisztolyok típusairól kellett beszélnem. A szóbelihez tartozott a fegyver szét-, illetve összeszerelése. A szétszerelendő fegyverek között volt egy duplacsövű sörétes, egy golyós puska, két „normál” pisztoly és egy revolver. Nekem egy PA-63-as pisztoly jutott. (Mindezt a youtube videókból tanultam meg, mert nem volt senki a környezetünkben olyan, akinek lett volna pisztolya.) Ezt az akadályt is sikerrel vettem.
Végül jött a gyakorlati rész, azaz kimentünk a lőtérre (amit elfelejtettek előkészíteni a vizsgára…). A fegyverekkel két darab lövedéket kellett kilőni. Amikor elsütöttem a Parabellumot, meglepődtem, mekkora ereje van valójában.
 Sikerrel zárult a vizsgám, aminek nagyon örülök.

Bazsó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése